Vrácení peněz a zrušení rezervace Ryanair

Ryanair a vrácení peněz. Dvě věci, které se v jedné větě moc často nevidí. Ale v roce 2025 už to není tak beznadějné – proces refundace se zjednodušil a dá se zvládnout i bez telefonátu do Irska.

Kdy máte nárok na vrácení peněz

  1.  Let byl zrušen Ryanairem – máte právo na plnou refundaci ceny letenky nebo přesměrování na jiný let.

  2. Let měl zpoždění více než 5 hodin – můžete se rozhodnout neletět a žádat o vrácení peněz.

  3. Letecká společnost změnila výrazně čas odletu/příletu – pokud se posunul o víc než 3 hodiny, lze požádat o refund.

  4. Úmrtí nebo vážná nemoc cestujícího – individuálně posuzováno, je nutné doložit potvrzení (např. lékařskou zprávu nebo úmrtní list).

V ostatních případech Ryanair refundace neposkytuje – platí zásada, že letenky jsou nevratné.

Jak o refundaci požádat

  1. Otevři stránku Refundace Ryanair.

  2. Zadej číslo rezervace a e-mail použitý při nákupu.

  3. Vyber důvod žádosti – zrušení, zpoždění, změna, jiná příčina.

  4. Pošli formulář a sleduj stav žádosti ve svém účtu.

Většina refundací se vyřizuje do 10 pracovních dnů.
Pokud jsi platil přes kartu, peníze dorazí automaticky zpět na účet.

Kdy Ryanair refund odmítne

  • Když zrušíš let sám.

  • Pokud jsi neprovedl online check-in a let propadl.

  • Když jsi změnil let na jiný termín (už jsi službu využil).

  • Pokud jsi let koupil přes neautorizovaného prodejce a nebyl ověřen (typicky Kiwi.com, eSky apod.).

Vrácení peněz na poukaz (Travel Credit)

Ryanair nabízí místo vrácení peněz možnost převést částku na Travel Credit (úvěr na budoucí lety).
Platnost kreditu: 12 měsíců od vystavení.
Můžeš ho použít i pro jinou osobu – ale musíš mít aktivní účet Ryanair.

Tipy, jak uspět

  • Nepiš dlouhé dopisy, Ryanair má automatický systém – drž se faktů.

  • Zkontroluj e-mailovou adresu – refund potvrzení chodí často do spamu.

  • Pokud se neozvou do 15 dní, napiš na [email protected].

  • Máš-li letenku přes Ryanair Wallet, můžeš refund využít jako kredit pro další rezervaci.

Nejčastější otázky

Když je let zrušen, výrazně opožděn nebo změněn. Také v případě vážné nemoci či úmrtí cestujícího.

 

Vyplň online formulář na webu Ryanair (refundclaims.ryanair.com) s číslem rezervace a e-mailem.

 

Standardně 7–10 pracovních dnů, ale může se protáhnout při mezinárodních platbách.

 

Ne. Letenky jsou nevratné, pokud se nejedná o zrušení z viny aerolinky.

 

Ano, můžeš zvolit Travel Credit s platností 12 měsíců.

 

Musíš žádat přímo u nich – Ryanair refundy neřeší za zprostředkovatele, pokud jsi jim nedal ověření.

 

Kontaktuj jejich podporu e-mailem nebo přes live chat. Pokud do 30 dnů nereagují, můžeš se obrátit na Evropské centrum pro spotřebitele.