Věrnostní program? zapomeňte


Největší evropská nízkonákladová letecká společnost Ryanair se bude nadále lišit od svých dvou hlavních konkurentů tím, že nezavede žádný druh věrnostního nebo programu pro časté letce, prohlásil její ředitel.

Generální ředitel Ryanairu, Michael O’Leary, řekl deníku The Independent, že cestující hledající věrnostní výhody by si místo toho měli „pořídit psa“. Oba konkurenti, easyJet a Wizz Air, provozují placené věrnostní programy, které nabízejí výhody častým letcům výměnou za předplatné. EasyJet nabízí roční členství easyJet Plus za 170 liber, které zahrnuje výhody jako jeden velký kabinový kufr zdarma a možnost vybrat si nejlepší sedadla v letadle bez dalších poplatků.

Wizz Air má podobnou možnost, známou jako Privilege Pass, jejíž roční předplatné stojí 249 eur a zahrnuje také placený Discount Club.

Cílem těchto programů je odměnit časté letce a přilákat cestující, aby opakovaně rezervovali lety s preferovanou leteckou společností místo s konkurenty.

Ryanair je však známý svým pohrdáním takovými programy, částečně kvůli zvýšené složitosti, ale také kvůli pocitu, že mnoho pasažérů easyJetu a Wizz Airu získává z věrnostních programů mnohem větší hodnotu, než kolik stojí předplatné.

Pravidelní cestující, kteří letí s easyJetem jednou za dva týdny, například platí za členství v easyJet Plus pouze 7 liber za každý let, přičemž získávají výhody, které mohou dosáhnout hodnoty 50 liber nebo více na let.

O’Leary trvá na tom, že jeho letecká společnost má odlišný přístup. Během rozhovoru pro The Independent tvrdil, že tarify Ryanairu jsou tak nízké, že čím více cestující letí, tím více ušetří.

Prohlásil: „Nerozumím, proč, když už máte nejnižší ceny letenek v Evropě a tedy už tak profitujete a šetříte peníze pokaždé, když s námi letíte, proč potřebujeme věrnostní program?

„Pokud chcete něco věrného, pořiďte si psa. Pokud chcete nejnižší ceny letenek v Evropě, leťte s Ryanair.“

Před deseti lety generální ředitel této letecké společnosti zahájil kampaň, když spustil plán Ryanairu „Always Getting Better“. Aby podpořil myšlenku, že „opravujeme věci, které se našim zákazníkům nelíbí“, byla na tiskové konferenci ukázána fotografie pana O’Learyho, jak se mazlí s štěnětem.

Přestože byl štěně v popředí, Ryanair v té době odmítl možnost přepravy domácích mazlíčků. Pan O’Leary řekl: „Zkoušeli jsme to, ale ztratili jsme hada na Sicílii a kočku v Miláně Bergamo.“